Umělá inteligence má čím dál větší využití, a tak jsme ji zapojili i do hodin chemie. Studenti 3.C a 3.D zaměstnali svoji fantazii a za pomoci AI vytvořili mnohdy velmi nápadité a originální obrázky s chemickou či přírodovědnou tématikou.
Pokyny pro AI byly opravdu nápadité. Můžeme tak vidět nejen významné osobnosti přírodních věd- D. I. Mendělejeva při tvorbě periodické tabulky, pravděpodobný vzhled Marie Curie - Sklodowské ve 21. století či nositele Nobelovy ceny J. Heyrovského a jeho polarograf..., ale také modely atomů či řadu chemických reakcí (např. přípravu a důkaz kyslíku). Díky originálním nápadům jsme se ale mohli setkat také s chemikem J. S. Pembertonem, který v laboratoři vytvořil nápoj Coca-Cola, chemikem Scheelem při objevení prvku manganu či českým chemikem a astrononem Vojtěchem Šafaříkem, který se podílel na zkoumání pravosti Zelenohoského a Královédvorského rukopisu. Stejně tak jsme mohli vidět i uměleckou vizualizaci reakce vody s kyselinou, kde lze názorně pozorovat, proč nikdy nesmíme lít vodu do kyseliny.
Studenti 5.A pak zase za pomoci umělé inteligence tvořili básničky s chemickou tématikou, někteří pak i bez pomoci AI tvořili vlastní hádanky, které se navíc rýmovaly. Uhodnete správnou odpověď na danou hádanku?
Umělá inteligence má čím dál větší využití, a tak jsme ji zapojili i do hodin chemie. Studenti 3.C a 3.D zaměstnali svoji fantazii a za pomoci AI vytvořili mnohdy velmi nápadité a originální obrázky s chemickou či přírodovědnou tématikou.
Pokyny pro AI byly opravdu nápadité. Můžeme tak vidět nejen významné osobnosti přírodních věd- D. I. Mendělejeva při tvorbě periodické tabulky, pravděpodobný vzhled Marie Curie - Sklodowské ve 21. století či nositele Nobelovy ceny J. Heyrovského a jeho polarograf..., ale také modely atomů či řadu chemických reakcí (např. přípravu a důkaz kyslíku). Díky originálním nápadům jsme se ale mohli setkat také s chemikem J. S. Pembertonem, který v laboratoři vytvořil nápoj Coca-Cola, chemikem Scheelem při objevení prvku manganu či českým chemikem a astrononem Vojtěchem Šafaříkem, který se podílel na zkoumání pravosti Zelenohoského a Královédvorského rukopisu. Stejně tak jsme mohli vidět i uměleckou vizualizaci reakce vody s kyselinou, kde lze názorně pozorovat, proč nikdy nesmíme lít vodu do kyseliny.
Studenti 5.A pak zase za pomoci umělé inteligence tvořili básničky s chemickou tématikou, někteří pak i bez pomoci AI tvořili vlastní hádanky, které se navíc rýmovaly. Uhodnete správnou odpověď na danou hádanku?